LOKMAN HEKİM – SADE BİR HAYAT

Gerçek Tıp – Yitik şifanın izinde ( Sade bir hayat )

HAMİLE KADININ BESLENMESİ

Posted by Site - Yönetici Eylül 30, 2009

HAMİLE KADININ BESLENMESİ

HAMİLE KADININ BESLENMESİ

HAMİLE KADININ BESLENMESİ

Zayıf kadınların hamilelik esnasında 6-10 kiloya kadar kilo alması normaldir.Kilolu kadınların ise hamilelik döneminde kilo almaması gerekir, hatta kilo vermesi daha iyidir. Halk arasında yaygın olan ‘’ Hamile kadın iki insanın yedigi yemegi yemeli ’’ düşüncesi yanlıştır.Hamileligin iyi geçmesi ve bebegin saglıklı olması için kilolu kadınlar da,zayıf olanlar da ilk 3 ayı bol yemekle degil, 3 günlük açlıkları yaparak geçirmelidir. Daha sonraki aylarda yediklerine dikkat etmeli ve doguma kadar doyuncaya kadar yemek yememelidir.

Anne aç kaldıgı müddetçe kanında besin ve oksijen yetersizligi meydana gelir. Bu durumda cenin yeterli besin ve oksijen saglayabilmek için aktif bir şekilde hareket etmek zorunda kalır. Bu hareketlilik ceninin kan dolaşımını hızlandırır.Bu şekilde bebegin vücudunda çogalan kan yeterli miktarda besin ve oksijen taşıyarak bebegin organlarına ve sistemlerine dayanıklılık ve kuvvet kazandırır. Bir başka deyişle, bebegin aktif hareketleri onun fiziksel olarak saglıklı gelişmesine sebep olur. Böylece annenin açlıgı bebege sıhhat kazandırır. Bununla birlikte annenin yapacagı herhangi bir hareketli iş, spor veya nefes kontrollü egzersizler de bebek üzerinde aynen açlık gibi tesir eder.

Hamile kadının, dogumunun rahat olması, dogumdan sonra sütünün temiz ve yeterli olması için ilk 4-5 ay yiyecegi,meyve,karpuz,balkabagı,taze çig sebze,yeşillik,dogal bal vepekmez, kavrulmamış ve tuzlanmamış ceviz, badem,fındık,fıstık gibi kuru yemiş olmalıdır.

’Hamile kadın,kalsiyuma ve proteine olan ihtiyacını, kalsiyum ve protein yönünden zengin olan semizotu,ıspanak,roka,tere,dereotu,kışniş,hindiba,ısırganotu,turp yapragı gibi yeşil yapraklı sebzeler,brokoli,enginar ve haftada 3-4 defa mizacına uygun et veya balıktan karşılaması gerekir.’’

Yeşil sebzede bulunan kalsiyum canlıdır ve proteinlerinin hazmı kolaydır. Sebzelerdeki krolofil kandaki hemoglobine benzedigi için kansızlıga iyi gelir. Yeşil sebzedeki organik asitler aktif temizleyici oldugu için rahmi ve dogum yollarındaki kasları kireçten,damarları tıkanıklıktan temizler. Hamile kadının pişmiş yemeklere ihtiyacı yoktur,fakat isterse, günde 1 defa istedigi dogal yemegi yiyebilir.Hamileligin son iki ayında hurma yemek,ıslatılmış keten tohumu içmek,sarımsak yutmak,safran ve zeytınyagı kullanmak rahmi güçlendirir ve dogum yolu kaslarına esneklik verir.

Gerçek tıp – Yitik şifanın izinde – Dr.Aidin Salih – sahife 358-359

12 Yanıt to “HAMİLE KADININ BESLENMESİ”

  1. güzel bir makale olmuş

  2. Hamilelikte bebek gelişimi için beslekmek çok önemli

  3. zeynep said

    ibrahim bey ben bu uygulamalarla sezeryan sonrası normal doğum yaptım ayrıca kanım hamile olmama rağmen yükseldi,ayrıca 7aylık olmama rağmen ilkinde tutamadığım orucumu tam gün 2. bebeğimde tutabildim

  4. BaHar said

    Merhaba. Ben 3 aylık hamileyim. Hamilelikten önce çok az yiyerek yaşayan ben, artık normal bir insanın yediği kadar yemeğe başladım. İlk iki ay çok acıkıyordum ve çeşitli gıdalardan oluşan öğünlerle ancak doyuyordum. Şimdi iştahımda biraz azalma var. Midem de rahatsız olduğu için bazen meyve ya da benzeri ile geçiştirmek istiyorum ama bebek beslenemez endişesi ile kendimi yemek yerken buluyorum. Çalıştığım için de dışardan yemek zorundayım. Nasıl bir yol izlesem bilmiyorum.

    Bir de doktorumun verdiği ve gebelik sonuna kadar içmem gereken ilaçlar var. Biri demir hapı biri de vitamin. Bunları içmek zorunda mıyım? Zaten zor sahip olduğum bebeğimin bunlara gerçekten ihtiyacı var mı? Bu konuda tecrübeniz varsa paylaşırsanız sevinirim.

  5. BAHAR HANIM
    BEBEĞĞİ YEMEK YİYEREK DEĞİL BEDENİN İSTEDİĞİNİ YAPARAK BESLEYEBİLİRSİNİZ.SÜREKLİ HAZIR ,DOĞAL OLMAYANI TÜKETİRSENİZ KENDİNİZİ HEP ZORLA YERKEN BULURSUNUZ AMA DOĞAL OLANI YESENİZ BEDEN ACIKINCA HEMEN SİNYAL VERİR AMA TABİRİ CAİZSE YEMEK BİLE SAYILMIYCAK HAZIR,KATKILI GIDALARI TÜKETİRSENİZ BEBEĞİ KORUMAK İÇİN BEDEN ASLA YEMEK ZAMANININ GELMESİNİ İSTEMEYECEK VE ACIKMAYACAKSINIZ.
    SABAH AÇ KARNINA MEYVE YESENİZ SONRA DOĞAL YUMURTA VE DOĞAL EKMEK MESELA BİRDE KOCAMAN KASEYLE YEŞİLLİK ,BOL LİMON VE SIZMA İLE ..AMA BUNLARIN ZITTI HEP SAVAŞMANIZA NEDEN OLACAK BEDENİNİZLE..BIRAK ACIKANA KADAR YEMEKTEN UZAK DUR .YAPMAN GEREKEN ÇİĞ OLANI TÜKETMEK MEYVE YEŞİLLİK, ÇİĞ ISPANAK SALATASI YAP MARULLA,HAKİKİ BAL YE MESELA.. BEN HAMİLELİĞİMDE HEM AÇLIKLARI YAPTIM İLK AYLARDA HAFTADA 1 GÜN ZATEN AZ YİYORDUM SON AYLARDA RAMAZANI TUTTUM SAHURDA YEMEK HİÇ YEMEM ZATEN SADECE SU BAZEN KALKMADIM BİLE ,BİRDE KIZIM VARDI GÜN İÇİNDE O KADAR AKTİFTİMKİ AKŞAMDA SADECE KOCA BİR KASE BOL YEŞİLLİK,YANINDA 2 DİLİM DOĞAL EKMEK,VE 3 -5 DOĞAL ZEYTİN YEMEK SPONRASI 1 SAAT YÜRÜYÜŞ VE İNAN ÇOK MÜKEMMEL BİR HAMİLELİK GEÇİRDİM.BEBEĞİM 3.5 KİLO DOĞDU 5 AYLIK DİŞİ ÇIKTI VE EMEKLİYOR…DAHA NE DİYİM :)

  6. BaHar said

    çok teşekkür ederim tavsiyeleriniz için. :) bazen ben de oruç tutmak istiyorum. midem öyle rahatsız ki, istiyorum bomboş kalsın. bir gün midemde devamlı asit oluşuyor diye elime ne geçerse ağzıma attım. leblebiler mi dersiniz, sade lokum mu dersiniz, meyve mi dersiniz, kraker falan filan. gün sonunda midem daha beter oldu tabi. bir de yediklerimi gözden geçirdim ki zavallı mideme bir çöp kutusu muamelesi yapmışım. :) şimdi aç kalıyorum. halsiz de kalmıyorum hamdolsun sadece çok acıkıyorum.

    inşallah ben de sağlıklı bir şekilde bebeğimi kucağıma alırım.

  7. Derya GÜRBÜZ said

    Hayırlı günler.Şu anda 4aylık hamileyim.ilk 3 ayımı çok stresli geçirdim eşimin ailesiyle çok ciddi sorunlarım oldu şu anda görüşmüyorum.Ama Allah’ıma hamd olsun kimseye muhtaç olmadım.Bahar hanımın kulandığı ilaçlardan bende kullanıyorum ama içim rahat değil acaba bunları kullanmasam daha mı iyi olur?birde yaşadığım sıkıntılaram bebeğime zararı çok mu olmuştur?

  8. derya hanım
    sıkıtılarınız için bol meal okumanızı,merhametli olmanızı,eşinize pek kulak vermeyip haklılığı değil sadece ahiret için burda hazırlık yaptığımızı unutmamanızı dilerim.emin olun bunları size yaşayan bir insan olarak dillendiriyorum sakın yanlış anlamayın.sadece rahat olun sık sık gülün istemesenizde bebeğiniz için mutluluğu yaşayın.milyar verilse sahip olunmayacak bir hazine taşıyorsunuz çünkü hep gülün ona.bebeğiniz her şeyi kaydediyor bunu bilin.ilaçları bırakın derim size bunun yerine çiğ olarak ıspanaklı marullu salatalar yapıp yiyin,hakiki yağ için aç karnınıza 1-2 kaşık.fındık,ceviz doğal olarak tüketin.şiddetle diyorumki su içmenin adabını öğrenip böbreklerinizi besleyin çünkü hamilelik böbreği tüketiyor.arada açlık orucu yaparsanız bu kanınızı da bebeğinizide rhatlatır ve sizi dinç tutar. doğal tuz tüketmeye öncelik verin

  9. Derya GÜRBÜZ said

    Cevabınız için çok teşekkür ederim.Allah razı olsun.Dediklerinizden yapmadıklarımı da uygulayacağım.hayırlı akşamlar.kızımızla mutlu olmaya çalışacağız.:)

  10. visitor1 said

    Merhaba brokoli,ıspanak evet ,ama hindibayı çok tüketmiyoruz.Annneler hamilelik öncesinde ne kadar beslenirlerse o kadar sağlıklı bebekleri olacak.Düşünün çocuklar anneleri sayesinde bir sürü hastalıktan korunacak.Hamilelikte egzersizler de önemli doktorlar da size rahatlama egzersizleri verebilir.Çocuklar balıkığı kılçıklarından dolayı sevmiyorlar.Çorbalara katıp daha sonra da fileto yaptırabilirsiniz balıkçınıza kılçıksız bir şekilde.Sizde hamilellik sırasında hamileliğiniz yaza gelirse sardelye kışa gelirse somon tüketebilirsiniz zeytinyağlı bol zengin salatalar da hazırlayın yanına.Bol bol su da için.Meyvenize de dikkat edin.Yürüyüşe çıkın.Nefes egzersizleri yapın.Krakerlerle atıştırma yapmayın.Güzel beslenin
    http://www.zeytinyagibutigi.com

  11. derya said

    kansızm diye şimdi doktorlar florik asit veriyor hamileyim
    kullanıyorum acaba gerek varmı

  12. hanife said

    Selamün aleyküm ben üç aylık hamileyim bir aydır lekem geliyor.Açlık yapmaya gayret ediyorum, fakat bazen karışık yediğimde lekem ziyadeleşiyor.Bu günlerde daha da çoğaldı karnımda belimde ağrı da oluyor, doktora gitmek istemiyorum çünkü onlar bir şey yapamıyor.Bunu atlatmak için ne yapmam gerekiyor acaba?

Bir Cevap Yazın

 
Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

Diğer 218 takipçiye katılın

