LOKMAN HEKİM – SADE BİR HAYAT

Gerçek Tıp – Yitik şifanın izinde ( Sade bir hayat )

SAÇ DÖKÜLMESİ

Posted by Site - Yönetici Aralık 17, 2008

SAÇ DÖKÜLMESİ

 

SAÇ DÖKÜLMESİ: Saçların durumu, karaciğer, bağırsak, böbrek, akciğer ve yumurtalıklara bağlıdır. Karaciğer ve bağırsak sağlıklı olmazsa saçlarda çok dökülme oluyor. Böbrek zayıf olursa saçlar seyrek, ince ve zayıf olur. Akciğere bağlı olursa kuru ve cansız, yumurtalıklara bağlı olursa çatallaşma olur. Karışık, düzensiz ve bayat yemeklerden meydana gelen zehirli kan saç diplerine gelir, bu zehirli kan saç kökündeki soğancıkları yakar. Saçlar ve tırnaklar vücut için çöplük yerindedir. Vücut fazlalıklarını ve atıklarını saçlara ve tırnaklara gönderir. Soğancıklar tam kurursa saçlar tamamen dökülür. Kelliğin yeni başladığı kişilerde saçlar zayıf da olsa belki yeniden gelebilir. Fakat eski olan kellikte saçların çıkması imkânsızdır (Çünkü soğancıklar kurur ve hiç bir zaman çoğalmaz). Saç dökülmesinde klorlu temizleyiciler, deterjanlar ve ilaçların (kortizon, mantara karşı ilaçlar, doğum kontrol hapları v.s.) etkisi çok büyüktür.

 

Kimyasal madde üreten fabrikalara yakın yaşamak, trafiğin sık olduğu yerlerde çok bulunmak, bilgisayarla çok çalışmak, eski bilgisayar ve mikro dalga fırın kullanmak, saç dökülmelerine sebep olur. Mikro dalgalı fırın kullanmak bütün vücut için tehlikelidir. Yemeği tekrar ısıtmak zaten mümkün değildir.

 

Tedavisi:Yemekleri düzeltmeli, sıradan başlayarak bütün temizlemeler yapılmalıdır. Anason çayı, biberiye çayı, soğan, sarımsak, sinameki çayı, çimlenmiş buğday, patates suyu kullanılmalıdır. Her sabah veya haftada 3 defa saçlara masaj yaparak zeytinyağı sürülmelidir. Akşam da elma sirkesi, masaj yaparak saçlara sürülür.

 

9 Yanıt to “SAÇ DÖKÜLMESİ”

  1. yemek said

    benimde saçlarım dökülüyor. mükemmel bir yazı olmuş, ellerinize sağlık, tebrik ederim.

  2. Muradiye said

    Merhaba

    benimde saclarim cok cansiz incetelli ve bir gün icinde yaglaniyorlar, 30 Yasindayim, 1,5 senedir Türkiyede yasiyorum, daha önce almanyada dogup büyüdüm. On senedir cocuk istegim var hic olmadi, Adet düzensizligim var, düzeltmek icin dogum kontrol haplari verildi senelerce, iki kere tüp tedavisi yapildi ve tutmadi, on sene icinde 40 kilo aldim, 5 ay öncesine kadar günde bir paket sigara kullaniyordum, cok Sükür biraktim. Cok fazla Hareket ettigim sayilmaz. cok cok ayda Iki kez felan kendimi yürüyüs yapmaya yada evde egzersiz yapmaya zorluyorum. Iki haftadir pazartesi ve persembe oruclarina basladim, kan grubuna göre yemege bugünden tez basliyacagim. 0 RH positiv Grubum. “RH positiv”in önemi varmi? Varsa, nasil bir önemi var?

    Sac konusuna gelince “sıradan başlayarak bütün temizlemeler yapılmalıdır” demissiniz yukarda. Hangi siradan bahsediyorsunuz? Ve Temizlemeler ne demek? Bu kanulara yeni yöneldigimden daha bir fikrim yok. Lütfen beni bilgilendirirmisiniz?

    Aslinda Saclarimdan ziyade Cocuk istiyorum ama bu konuyla ilgili sol tarafta daha bir secme göremedim belki gözümden kacmistir. tekrar incelecegim. Gercek tip isimli kitapi bugün ismarladik esimle.

    Allahim, bu sefer cok umutluyum dogru yolda olduguma dair. Allahimin istedigi sekilde onun yolunda hayirli bir evlat sahibi olmam icin, Rabbimin istedigi sekilde beslenmemin en dogru yol olduguna gönülden inaniyorum. Lütfen bana yardimci olun.

    Bu bilgiler senelerce bizden uzak tutuldugu icin cok üzgünüm. Neden bugüne kadar bunlari hic duymadim? Dualarimin kabul oldugunu hissediyorum, teker teker hersey yoluna giriyor hayatimda Insaallah. Rabbim size ve size Yardim edenlere kolaylik versin, dogru yoldasiniz Insaallah en kisa zamanda bütün bu bilgileriniz Bütün Dünyaya yayilir ve uygulanir.

    Bu konuyla ilgili yeterli sayfalar yok internette, daha cok siteler yapin ltf. insanlari daha cok bilgilendirin. Yapabileceklerim varsa bana bildirin, bende yardim etmek isterim size.

    Saygilarimla

  3. Arkadaşlar, hiç bir şey denemeyin.
    ***Eğer kansızsanız (parmağınızla gözlerinizin altına bastırarak aşağı çekin, yani öcü hareketi. göz kapkalarınızın altına bakın. )
    ***saçınız ince ve dayanıksızsa, çıt çıt diye fazla güç harcamadan kırılıyorsa.
    ***elinizi kafanıza atmaya korkuyorsanız
    (Hz. Ömer gibi bir yakınımdaki belirtileri yazdım ve ben bizzat uyguladım)
    Tek çözüm halis-muhlis ÜZÜM PEKMEZİ.

    yukardaki belirtilere göre çözüm bu. çünkü her bünye farklı yollarla tedavi olabiliyor. Mesela ishalin geçmesi için bal şerbeti lazım, orjinal bal 50-60 tl, marketlerde ya da hazır petekli kovanlarda 20-25 tl. orjinal balı nerden bulacan yok işte,kimine leblebi faydalı olur kimine bal. ben ikisinden de fazda görmedim, bir fincan tabağına biraz nişasta, biraz kahve, bol miktarda şeker.

  4. sevda said

    slm…. saçlarımla ilgili şikayetlwrim var ciddi anlamda döklüyo.. yapmadığım hiç bişi kalmadı ama bi sonuç alamadım. ne duydum yaptım bitkisel anlamda ve hala yapıyorumda.piyasada satılan şampuanlar serumlarıda denedim ama yine olmadı 3 kere kazıttım bitkisel yağlar kullandım ama nafile..lütfen yardım ediniz bana ne yapmalıyım saçlarıma bakmaktan nefret ediyorum kimsenin yanında açamaıyorum utanıyorum..artık saç bende hastalık haline geldi..buraya da yazıyorum ama yardım alabilecekmiyim bunuda bilmiyorum..aidin salihin resmi sitesimi???cvp verip aydınlatırsanız memnun olur duacınız olurum..ama rica ediyorum saç bakımı yerine bakın demeyiniz baktım pek bişi anlamadım..teşekkürler

  5. salih kul said

    saç konusunda benimde sorunum var ama çok çok emin oldugum bir şey varki asla AMA ASLA ŞAMPUAN KULLANMAYIN ev yapımı zeytin yaglı sabunlar aktarlarda satılıyor ben 6 yıldır kullanıorum ama daha öncesinden çok saç kaybettigim için çok üzülüyorum birde marketlerde satılan yeşilsabunlarıda almayın onlarda zeytin yaglım sabun diye satılıyor çünkü

  6. serdar said

    şimdiye kadar hiç şampuan kullanmadım.bir yada iki defa zorunlu olduğum zaman kullandığımı hatırlıyorum. hiç beğenmedim… temizlediğine de inanmıyorum… saçlar yağlı gibi, hiç kurumamış ıslak gibi oluyor…sabundan çok memnunum çok şükür… tabii varken yapaya ne gerek var.

  7. visitor1 said

    Merhaba öncelikle hangi zeytinyağlı sabunu kullandığınız çok önemli.Aslında kansızlık,troıdlerle ilgili bir sorununuz olup olmadığını dahiliye doktorunuzun yapacağı testlerle çıkar.Badem ceviz yeyin düzenli ama aşırı değil bir kaç tane.Zeytinyağı tüketmeye başlayın düzenli vücudunuza alırasnız eğer ,bol bol su içerseniz.yeşillik yer meyve ve sebze tüketirseniz zaten sağlıklı bir insan oluyorsunuz..Saç dökülmeniz çokta yumurta sarısı ve zeytinyağı varsa badem yağınız ondan da biraz dökün karıştırın saç diplerinize sürün biraz bekletip yıkayın.Düzenli aralıklarla temiz saçınıza uygulayın bu maskeyi madem çok dökülüyor acele durdurmanız gerekiyor bunu.bunu deneyebilirsiniz.Ama düzenli zeytinyağı yemeklerinizde kullanınki ve bol su içinki içten vitaminleri alın.
    http://www.zeytinyagibutigi.com

  8. bahtıyar said

    selamun aleyküm.. Benim sacım acayip dökülüyor. Çok şey denemedim herhangı bır sonuc elde edemedım. aynaya bakamıyorum psıkolojım bozuldu lutfen yardımcı olunuz .Aıdı salıh hoca form doldurmamı ıstıyorlar bır turlu dolduramıyorum sıze nasıkl ulasabılırım.telefon actım form dok-ldurmamı ıstıyorlar formu dolduramadım bılmıyorum form olmasa telefon gorusmesı ıle olmuyormu rıca ıle beklıyorum SAYGILARIMLA .:BAHTIYAR BİKEÇ ist

  9. Çok yararlı bir yazı…

Bir Cevap Yazın

 
