LOKMAN HEKİM – SADE BİR HAYAT

Gerçek Tıp – Yitik şifanın izinde ( Sade bir hayat )

ORUÇLAR – 1 günlük oruç (36 saatlik oruç)

Posted by Site - Yönetici Aralık 27, 2008

ORUÇLAR

ORUÇLAR

ORUÇLAR

 

40 yaşından sonraki insanlar ve ibadetlerini yapan insanlar 5 yaşındaki çocuk gibi yemelidir. (250’gr dan 500 grama kadar) bundan daha fazla yenildiği zaman, fazla artıklar vücutta hastalık yapıyor. Vücut hastalıklarla değil yemeklerle uğraşıyor. O zaman sadece aç kalarak hastalıklardan kurtulabilinir. Çünkü vücut aç kaldığı zaman hasta hücreleri yemeye başlar. Yani hastalıkları kendisine yemek yapar. Kireçleri de eriterek kısmen kullanır, kısmen çıkarır.

 

Hasta insan aç kaldığı zaman vücut 1. gün 360 gr hasta hücreyi yiyor. Eğer açlık zamanında su içilmemiş olsa o zaman su bulmak için daha çok hasta hücreyi kullanıyor. 1 günde 1.5 kiloya kadar kullanıyor 3 günde 4.5 kilo, 3 günden sonra azalmaya başlıyor 6. günden sonra 350 gr en fazla 500 gr kullanıyor. Açlık ne kadar uzun sürse hasta hücreler daha azalıyor ve hastalıklar bitiyor. Hastalık bittiğinde oruçlu insanın iştahı çoğalıyor, hastalıklar bitmemiş olsa hiç iştahı olmuyor. Açlığa niyet edildiği zaman vücut niyete göre kendisini programlıyor. Vücudun programını bozmamak için niyeti bozmamak gereklidir. Bütün oruçlara başlamadan önceki akşam bağırsak boşaltıcı bir şeyin içilmesi gereklidir.

 

1 günlük oruç (36 saatlik oruç):

 

 Sahurda bir şey yenilmeden su ile (dua ile) oruca başlanır. İftarda da bir şey yenilmeden, su ile açılır. İhtiyaç olursa 1 yudumdan 3 yuduma kadar su içilebilir. İçmemek daha güzeldir.  Ertesi sabah saat 10’da meyve suyu içilir, yarım saat sonra isterse tekrar içebilir. Yalnız çok yavaş içmek gerekir. Öğlen zeytinyağlı, limonlu tuzsuz salata yenir. Akşam hafif bir yemek yenir. 1 günlük oruca devam etmek isteyenler haftanın hep aynı günü mesela her pazartesi ara vermeden devam etmelidirler. Çocuklar ve gençler kendilerini hayat boyu hastalıklardan koruyabilmek için 1 günlük oruca devam etmelidirler. Yaşlılar gençler gibi hemen sağlıklarına kavuşamazlar, on günlük oruç da onlara ağır gelebilir. Onlar bütün temizlemeleri yaptıktan sonra, yavaş yavaş sıhhate kavuşmaları için 1 günlük oruca devam etmelidirler.

 

24 Yanıt to “ORUÇLAR – 1 günlük oruç (36 saatlik oruç)”

  1. mirza said

    mükemmel bir yazı

  2. EMİNE said

    1 günlük oruçta zorlanacak bişey yok, ben yaptım ve hiç zorlanmadım, insan kendini çok iyi hissediyor.tavsiye ederim

  3. ARZU said

    merak ettim.1 gunluk diyette gun icerisindedemi birsey icilmeyecek..lutfen aydinlatirsaniz sevinirim..

  4. Esra said

    İlk yaptığım 1 günlük açlıkta, akşamın ilk saatlerinde çok halsiz kalmıştım. Hatta sabah dizlerim titriyor gibiydi. Sonrakinde akşamın geç saatleri halsiz kaldım. Sonra sadece sabah halsiz kaldım. Sonrakilerde ise hiç ilk yaptıklarım kadar halsz kalmadım.
    Yani gittikçe dayanma gücü artıyor. İlk yaptığımda, bi daha yapmam, demiştim ama annem gücün arttığını söyleyince devam ettim. 7 kere yaptım şu ana kadar. Kesinlikle tavsiye ediorm.

  5. sema said

    Ben de ypyrm şiddetle butun hastalara tavsiye edyrm

  6. emine said

    henuz 6 aylik bebegim var ve halen anne sutu aliyor.Bu orucun sutume bir etkisi olabilir mi?
    Hizmetleriniz icin Allah(SWT) razi olsun.

  7. zeynep y said

    emina hanım
    hayır ben ilk orucumu sizin kadarken yapmıştım çok rahat geçiyor aksine dahada dinamik oluyor insan bebekle bile daha çok oyun oynayacaksınız 🙂 2.günden sonra biraz ağır olabilir ama yanınızda birisi olursa iyi olur 3.günde sütte yağ oranı artıyor biraz

  8. Enes said

    bir arkadaşım şöyle tavsiye etti.
    oruçtan sonra yani ikinci gün sabah 1 çay bardağı zeytinyağı ve limonu karıştır iç, sonra 2 saat sonra çorba ye diye, sizin burda tavsiye ettiğinizden farkı var mı?

  9. zeynep y said

    enes bey elbetteki öyle olmaz adı üstünde açlık orucu, 1 günlüğ bozarken bile;sabah su içip ardından meyve suyu ve öğlen salata akşamma hafif yemek yiyoruz…

  10. maya ustası said

    birden bire vücuda birgünlük oruç yaptırmak dinen caiz değildir.kim yazıyor bu yazıları.

  11. maya ustası said

    usulünü anlatayım allahın izni ile insan önce çay kahve kola kakao rafine şeker , rafine yağ, peynir, süt içeren herşeyden elini çekecek bu bir hafta boyunca devam edecek yani bunları kullanmayacak bir hafta sonra ilk gün oruç için sabah onda yiyeyecek ertesi gün sabah ona kadar yemek yemeyecek vede yedikten sonra 10 saat geçmeden uyumayacak yada üç gün boyunca sabahları sadece üç tane muz yiyecek susadığı zaman su içebilir her iki oruç türüğndede suda kısıtlama yapılmaz 12 saattten fazla bu vücut için zararlıdır ama gıuda için 40 gün kısıtlama yapılabilir.zaten aç olan bünye su istemez ama su iterese verilemelidir.

  12. ak blog said

    Allah sizlerden razı olsun. güzel bigliler vermeniz ve insanların bundan yararlanması çok güzel..
    Mevlam yardımcınız olsun..
    selametle sağlıcakla kalın.

  13. esma said

    peki ramazanda nasıl tutulacak bu oruç sonuçta ikinci gün yemek gerkiyor oruca zarar vermez mi.

  14. esma said

    benim su içme alışkanlıgım yok haftada bir lt suyu zor içiyorum kabızlık var aynı zamanda.bu orucu tutmam sindirim sistemime yardımcı olurmu.

  15. fatma said

    6 haftadır bir günlük açlıkları yapıyoruz eşimle beraber ikimizde müzmin hastalıklarımızdan yavaş yavaş kurtuluyoruz Allah Aidin hanımdan razı olsun

  16. murat said

    inanın daha bilmediğimiz ne oruçlar var.açlık şifadır..mevlana hazretlerinin dediği gibi ”açlıktaki tokluk”

  17. canakkalehotel said

    ilk defa duydum bilgi için teşekkürler

  18. gülten b. said

    Aidin Salih hanımın Gerçek tip kitabinda şu şekilde yazıyora pazar saat 19:00 ihtibaren hiçbirşey yenmez hazımsızlık sorunu olanlar sahurda bir çay kaşığı ingiliz tuzu ile 1 Bardak suya karşıtırarak içer ve orucuna niyet eder. ingiliz tuzu bağırsakları temizler ve bu orucu yapanlar için bağırsak temizliği önemlidir. Pazartesi iftar vaktir geldiğinde 1-3 yudum su ile oruç açılır suyanalar istediği kadar çünkü vücüt toksinleri atmak için suya ihtiyaç duyabilir. İçmemek daha güzeldir. Salı sabahı saat 07:00 de meyve suları ile oruç açılır bir bardak meyve suyunun yarısı su olmalı üç yudumda içmeli azar azar yavaş yavaş yemeli işe gidenler öğlene kadar meyve yiyebilir evde taze meyve sıkma imkanı olanlar suyunu sıkıp içmeli direk yemek yenirse bağırsak burkması olabilir dikkatli yemeli öğlen salata (ve yoğurt) yenebilir akşamda bir çeşit sebze yemeği yenebilir. Kitapta aynen yazdığı gibi aktarmaya çalıştım bu bilgileri internete çok ararştırdım ve ayrıntılı yazmadığından insanda acaba soruları oluyor umarım yardımcı olmuştur. Pazartesi Perşembe 36 saatlık oruçlarda oruçlu olmadığımız günlerde bazen sadece meyve suyu içmek faydalıdır. Aynı renk meyveleri bir arada yemek daha iyidir mesela portkal mandalina elma havuç gibi nekadar az karışık yersek okadar faydalı ben birde bazen meyve niyetine öğlene doğru kuru incir kuru kaysı kuru üzüm yiyorum.

  19. Emel Hanım said

    Hayırlı günler.Ben bu siteyi birbuçuk ay kadar önce tesadüfen buldum çok yararlandığım bir site oldu hazırlayanlardan Allah razı olsun .36 saatlik oruçlarımın bugün 3.sünü yapıyorum.İlkinde sadece çokaz başağrım oldu,onun dışında gayet dinç hissediyorum.Kan grubuma göre beslenmemede dikkat ediyorum,yemekleri karıştırmıyorum gaz problemim vardı yok denecek kadar azaldı.36 satlik oruçlara alışınca inşaallah 3 günlük orucuda deneyeceğim.

  20. candan said

    BİR DEFA YAPTIP BU GECE İKİNCİ KEZ NİYETLENİYORUM TAVS,YE EDİYORUM.

  21. Şule said

    Bismillah. Yorum değil de
    Böyle ardarda orucu (iftarsız)peygamberimizin kendinin tuttuğunu ancak ümmetine yasakladığını ve hristiyan ve yahudilere benzeme olacağı hakkında bir fikir belirtip dinimizi bozuyorlar eleştirisi yapılıyor. Beni aydınlatırsanız kafamdaki tek takıntıyı gidereceksiniz. Şimdiden Allah razı olsun. Selamlar.

  22. Seval said

    Acaba emziren annelerde yapabılırmı daha once de yaptım ılk 1 gunluk sonra 3 gunluk orucları yqpmıltım sımdı tekrar 1 gunluklerı yapmak ıstıyorum oglum 1 yasında ve yemek yıyor ayrıyeten halen anne sütüde içiyor

  23. Dr fazilet e. said

    Dusunsenize.. vucuda besin girmezse ne olur? Vucut besin bulmak icin hasta hucreleri kist tumor leri mecburen yemeye baslar.. aclik sifadir.. avrupada bile onkoloji hastalarinda aclikla tedavi uygulaniyor. Yavas yavas baslayin. Insallah ben de basladim. Tiroidimdeki hastaliklar ve noduller icin ..allah herkese sifa versin..

  24. Semra said

    Merhaba ben 45 yasindayim. Vitiligo hastaligim var.surum Bir gunluk orucu ne kadar araliklarla yapmamgerekir. Tesekkur ederim.

Bir Cevap Yazın

 
