LOKMAN HEKİM – SADE BİR HAYAT

Gerçek Tıp – Yitik şifanın izinde ( Sade bir hayat )

Yanık

Posted by Site - Yönetici Ocak 1, 2009

YANIK

YANIK

Yanık

 

Yanık: Çocuklarda ve büyüklerde yanık olduğunda üzerini çıkarmakla vakit geçirilmeden hemen soğuk suya batırılmalıdır. 5–10 dakika bekleyerek derinin altına geçmesi önlenmelidir. Sonra kabuklu patates veya havuç rende yapılıp koyulabilir. Kalın ayçiçeğinin yaprakları ezilip koyulabilir. En son yara açılırsa temiz bir bezle bal koyulabilir.

Bir Yanıt to “Yanık”

  1. Çiğdem said

    Ben bir yıl önce işyerimde buhar gelen bir hortumu yanlışlıkla açarak dizimin iç yan kısmını 5-6 cm çapında yakmıştım. Hiç vakit kaybetmeden dolaptan bir yumurtayı kırıp sarısını sorunlu bölgeye yapıştırdım.O anda acısı dindi. Bir naylonla sardım akmasın diye, bezle sardım işime devam ettim. Bir hafta sonra iyileşmişti Hiç acı çekmeden su toplamadan. Yumurta sarısının böyle bir etkisi varmıdır? Bilgilerinize güvendiğim için sormak istedim. Saygılarımla..

Bir Cevap Yazın

 
