LOKMAN HEKİM – SADE BİR HAYAT

Gerçek Tıp – Yitik şifanın izinde ( Sade bir hayat )

SU ORUCU

Posted by Site - Yönetici Ekim 7, 2009

SU

SU

SU ORUCU 

Çağımız insanının en büyük dertlerinden olan fazla kilolarınızdan ‘su orucu’ ile kurtulabilirsiniz. Bu yöntem, yılda en az bir kere 21 gün yapılan bir sağlık kürü. Yurt dışında “Water fast ve water treatment” adıyla açılan su orucu klinikleri henüz ülkemizde yok ama meraklısı gün geçtikçe artıyor.

İnsan kaynakları alanında verdiği seminerle tanınan Münir Arıkan bu isimlerden biri. Alerjik astım, yüksek tansiyon ve böbrek hastası olan Arıkan su orucu sayesinde sağlığına kavuştuğunu söylüyor. Üstelik 25 günde 22 kilo zayıflamış. Arıkan, bu yöntemin faydalarını anlatmak için bir seminer programı bile hazırlamış.

‘İnsan kaynakları’ dünyasının içinde olanlar Münir Arıkan ismini yakından tanır. İletişim ve farkındalık, zaman ve yaşam yönetimi, takımdaşlık, motivasyon ve stres yönetimi gibi birçok alanda şirketlere seminerler verir kendisi. Aynı zamanda Türkiye’nin ilk aile ‘koç‘larından biridir. Münir bey, son bir yıldır seminer programına yeni bir alan eklemiş. Konu başlığı, “25 günlük şifa orucu“. Oruç deyince ramazanda yerine getirdiğimiz ibadet akla gelmesin. Bu uygulama bir tür su ile zayıflama ve hastalıklardan kurtulma yöntemi. ‘İnsan kaynakları ile ne alakası olabilir?‘ diye düşünebilirsiniz. Pek ilgisi yok gibi görünüyor ancak bu tür eğitimler veren uzmanların yaşamları ve görünümleriyle muhatap oldukları insanlara model olmaları önemli. Münir bey de, “Karşımdaki insanlara iradenize sahip olun derken, göbeğime bakmalarından çok rahatsız oluyordum.” diyerek durumu özetliyor.

Su orucu sadece zayıflamak için uygulanmıyor, hastalıkları da tedavi ediyor. Uzun yıllardır alerjik astım, yüksek tansiyon ve böbrek hastası olan Münir Arıkan, şifayı su orucunda bulunca gönüllü olarak bu orucun faydalarını seminerlerle herkese anlatmaya karar vermiş. Arıkan, “2006 mayıs başında alerjik astımım iyice azmış, her gün iki-üç hap ve geceleri sadece spreyle rahat nefes alabileceğim bir durumda mücadele ediyordum. Üstelik kilom da üç haneli rakamlara ulaşmıştı. Su orucunu üç yıldır uyguluyorum. Bu yıl yaptığım kür geçen hafta bitti. Her saat başı su içerek 25 gün geçirdim. 22 kilo zayıfladım. Sonuçtan çok memnunum. Üç yıl içinde bütün rahatsızlıklarım geçti.” diyor.

Arıkan’ın anlattığına göre yurt dışında birçok su orucu kliniği var. ‘Water fast ve water treatment’ adıyla kurulan klinikler, özellikle Çin, Hindistan, Kanada, ABD, İsveç ve Fransa’da oldukça yaygın. Su orucu aslında farklı din mensupları tarafından yüzyıllardır uygulanan bir arınma şekli. Budist rahiplerden, Hıristiyan keşişlere, Yahudi hahamlardan, Müslüman din adamlarına varıncaya kadar hemen her dinin mensubu hayatları boyunca bu yöntemi uygulamış. Zaten Peygamberimiz de, “Midenin üçte birini yemeğe, üçte birini suya, üçte birini de havaya ayırın.” dememiş miydi?

Meryem Hatice

5 Yanıt to “SU ORUCU”

  1. EVET, “06, 2006 benin gözetimimde Münir Bey 25 günlük şifa Orucu yaptı. O zaman bana yazmış olduğu notlardan, orucu nasıl titizlikle izlediği anlaşılmaktadır. Ama nedence Münir Bey Basın yoluyla hastalardan kendisinin aranmasını talep ediyor ve ayrıca Benim vesilemle kurtulduğu o kadar sağlık sorunlarından sonra gazetelerde boy- boy, “ÜLKEMİZDE ORUÇ UZMANI AYDIN SALİHTİR” diye yazıyor…..

    Original Message—–
    From: Munir Arikan [mailto:munir@munirarikan.com]
    Sent: Tuesday, June 06, 2006 10:22 AM
    To: ‘gulhan’
    Subject: RE: Seminer
    Hocam merhabalar,
    Dun meyve ve sebze ile bismillah dedik, çok şükür.
    Buğun 1. no.lu şişeyi afiyetle içtik elhamdülillah.
    Sabahtan bu yana da saf su ve limon ile devam ediyoruz.
    Soru 1. Benim alerji için kullandığım Zaditen v.b. ilaçları kullanmama gerek var mi? Bırakayım mi?
    Soru 2. Bas ağrısı olabilir demiştiniz. Bas ağrısı olduğunda sabır mı, novaljin tarzı bir ilaç kullanayaim mi?
    Soru 3. Her gün sabah – öğle ve aksam birer adet olmak üzere toplam günde 3 hurmaya izin var mi?
    Dua ile…
    Sağlık, basari, mutluluk ve bütün bunlar için farkindalik dolu günler diliyorum,
    Münir Arıkan
    Cevaplar:
    1. Bırakacaksınız ilaçları… tabii
    2. Sabır edeceksiniz.
    3. Bu su orucudur hurma orucu değil. Gülhan Beydemir.

  2. Sevgili Hocam, Gülhan Bey…..
    “Sizinle tanıştığıma o kadar müteşekkirim ki, anlatamam. İyi ki varsınız. Hayatimizin daha iyi ve güzel olması için gerekli tüm bilgileri en doğru bir şekilde alabileceğim bir dostum var. O da Sizsiniz. Çok şükür. Tavsiyelerine uyacağım. Zeytini çiğneyeceğim inş. Oruçtan doğru çıkmak çok önemli Hocam haklisiniz. Tavsiflerinizi bekliyorum. Ve ins. 25 güne tamamlayacağım kısmetse”.

    Bedensel, zihinsel ve ruhsal olarak arındığınız mutlu, sağlıklı ve başarılı huzur dolu günler diliyorum.

    Not: Hayati riskleri ve tehlikeleri olabilen bu yöntem, asla ve asla tek başınıza yapılacak bir şey değildir. Mutlaka bir doktor kontrolünde yapılmalıdır.

    Münir Arıkan
    Düşünce Koçu

    Eğer Siz de “21 veya 25 Günlük Şifa Orucu” hakkında daha detaylı bilgi almak istiyorsanız, munir@munirarikan.com adresine e-mail yollayabilirsiniz.
    Münir bey nedense burada benim adresimi değil de kendi adresini yazmış

  3. ayse said

    gülhan bey, tamam da bu işi siz ne amaçla yapıyorsunuz?

  4. ümit said

    böyle hızlı kilo vermek zararlı değilmi yahu ne demek 25 günde 22 kilo bu iş bana tehlikeli gibi geldi bilemiyorum yinede …

  5. hocam ben milli sporcuyum güreş dalında 2002 yılında rahatsızlandım nöro behcet hastasıyım behcet omurilik icindeki sinirleri vurdu 8 seneden buyana yürüyemiyorum bana ne gibi tedaviler önerebilirsiniz selamlar cevabınızı beklliyorum hayırlı akşamlar TUĞRUL DERİCİ

Bir Cevap Yazın

 
